آموزش استفاده از گیتار الکتریک در موسیقی پاپ

سبک پاپ همواره از جدیدترین جهت‌گیری بازار موسیقی پیروی می‌کند. با حرکت روزافزون موسیقی به سمت سازهای الکترونیک، رفته‌‌رفته نوع استفاده از گیتار الکتریک در موسیقی پاپ هم تغییر کرده است. شاید در موسیقی پاپ-الکترونیک امروز، بهره‌گیری از گیتار الکتریک به‌عنوان یک ساز ریتم یا تک‌نوازی، دیگر همچون گذشته محبوب و معمول نباشد؛ ولی این امر دلیلی برای فراموش کردن این ساز محبوب و پُراستفاده نیست.

در این ویدئوی آموزشی، آستین هال (Austin Hull) از وب‌سایت Makepopmusic، به بررسی نحوه استفاده از گیتار الکتریک به‌عنوان یک المان الکترونیک در موسیقی پاپ می‌پردازد. او با استفاده از شیوه‌های پردازش الکترونیک و نواخت مدرن، صدای گیتار الکتریک را به صدایی کاملاً مناسب برای محیط موسیقی الکترونیک تبدیل می‌کند. امری که در موسیقی پاپ امروز رواج زیادی دارد و می‌توان نمونه‌های آن را در کارهای The Chainsmokers، جاستین بیبر و … سراغ گرفت.

با استفاده از تکنیک‌های مورد بحث در این فیلم آموزشی، شما هم می‌توانید از گیتار الکتریک در تنظیم‌های پاپ-الکترونیک خود بهره ببرید. آیا تابه‌حال تلاش کرده‌اید گیتار الکتریک را به‌عنوان یک ساز محوری در موسیقی الکترونیک به کار ببرید و یا نمونه موفقی از این کار سراغ دارید؟ نظرات خود را زیر این ویدئو یا در اینستاگرام گیتار ایران با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Makepopmusic.com
ترجمه و دوبله: کیان ایرجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *