رد کردن

آموزش درامز (قسمت دوم): نحوه‌ در دست گرفتن درام استیک

در دومین قسمت از مجموعه آموزش درامز، برنا شفیع‌زاده در مورد نحوه در دست گرفتن چوب درام (درام‌استیک) صحبت می‌کند. برنا انواع روش‌های متداول برای این کار را شرح می‌دهد و مزایا و معایب هر یک از آنها را نیز برمی‌شمارد.

به‌طور کلی، دو نوع گریپ در نوازندگی درام وجود دارد: گریپ سنتی (traditional grip) و گریپ یکسان (matched grip).

گریپ سنتی، قرن‌هاست که توسط نوازندگان درام در رژه‌ها و مارش‌های نظامی به کار می‌رود و هنوز هم برخی از نوازندگان مدرن مانند تاد سوکرمن (Todd Sucherman)، وینی کلایوتا (Vinnie Colaiuta) و استوارت کوپلند (Stewart Copeland) از این روش استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر، گریپ یکسان یا matched، در اواسط قرن بیستم و توسط نوازندگانی چون رینگو استار (Ringo Starr) به محبوبیت رسید و در آن، درامر هر دو استیک را به شکل یکسان در دست می‌گیرد و تفاوتی میان نحوه گرفتن استیک راست و چپ وجود ندارد.

البته هر یک از این دو گریپ دارای انواعی هستند که در این ویدیوی آموزشی، برنا آنها را نیز شرح می‌دهد.

شایان ذکر است که در قسمت قبلی این مجموعه آموزشی، طرز صحیح نشستن پشت درامز و چینش بخش‌های مختلف درام ست به‌طور کامل توضیح داده شده و اگر در ابتدای مسیر یادگیری نوازندگی درامز هستید و ویدیوی قبلی را مشاهده نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا از طریق این لینک، قسمت اول را تماشا کنید.

<<قسمت اول قسمت سوم>>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *