Connect 6: اولین کارت صدای شرکت Lewitt

کارت صدا lewitt

 

روز گذشته، شرکت اتریشی Lewitt به‌طور رسمی از اولین کارت صدای استودیویی خود به نام Connect 6 رونمایی کرد.

Connect 6 یک کارت صدای جمع‌و‌جور رومیزی است که به امکاناتی نظیر DSP داخلی، دو پری‌امپ میکروفون، دو خروجی هدفون مجزا و دو پورت USB-C برای اتصال همزمان به دو دستگاه میزبان مجهز است.

ورودی‌ها و خروجی‌ها

همانطور که اشاره شد، دو پری‌امپ در Connect 6 وجود دارد که می‌توان میکروفون را از طریق سوکت‌های XLR/TRS تعبیه‌شده در پنل پشتی کارت صدا، به آنها متصل کرد. این پری‌امپ‌ها توانایی ارائه ۷۲ دسی‌بل گین را دارند و امکان اتصال بازه‌ای وسیع از میکروفون‌ها، بدون نیاز به اتصال امپلیفایر مجزا را به کاربران می‌دهند.

مشخصات اعلام‌شده توسط Lewitt برای این دستگاه نیز تحسین‌برانگیز است. طبق گفته شرکت سازنده، Connect 6 نویز ورودی EIN معادل با ۱۳۳dBV- دارد که رقمی بسیار عالی در میان کارت صداهای اقتصادی و میان‌رده محسوب می‌شود.

همچنین این آدیو اینترفیس از قابلیتی موسوم به Auto Setup بهره‌مند است که با استفاده از آن می‌تواند تنظیمات خود را با توجه به حجم سیگنال ورودی از میکروفون یا ساز، بهینه‌سازی کند.

در پنل پشتی Connect 6، یک جفت خروجی بالانس TRS و یک خروجی سینگل اند ۳٫۵ میلی‌متری تعبیه شده است که می‌توان با استفاده از آنها، انواع اسپیکر را به این کارت صدا متصل کرد. یک جک ۳٫۵ میلی‌متری دیگر نیز در همین بخش از دستگاه وجود دارد که نقش پورت AUX را ایفا می‌کند.

در پنل جلویی Lewitt Connect 6 نیز دو خروجی هدفون مجزا به چشم می‌خورد که یکی از آنها ۶٫۳ میلی‌متری و دیگری ۳٫۵ میلی‌متری است.

Lewitt Connect 6

نرم‌افزار و DSP

کنترل مسیر سیگنال در Connect 6، با استفاده از نرم‌افزار اختصاصی آن که Control Centre نام دارد صورت می‌گیرد.

این نرم‌افزار، دسترسی کاربر به ورودی‌ها و خروجی‌های سخت‌افزاری کارت صدا را ممکن می‌سازد و علاوه بر این، از سه چنل استریوی دیجیتال و یک چنل لوپ‌بَک جهت ضبط صدای در حال پخش در دستگاه متصل نیز بهره‌مند است.

Control Centre، ساخت دو میکس جداگانه و هدایت آنها به دو زنجیره سیگنال مجزا را امکان‌پذیر می‌کند. این قابلیت، امکان ساخت مانیتور میکس و یا ارسال میکسی متفاوت به DAW و نرم‌افزارهای استریمینگ را فراهم می‌کند. همچنین به لطف بهره‌مندی Connect 6 از دو پورت USB، می‌توان با استفاده از قابلیت مذکور، میکسی متفاوت از موسیقی در حال ساخت را به برنامه‌های موجود در دستگاهی دیگر ارسال کرد.

افزون بر این موارد، Connect 6 از یک DSP داخلی نیز برخوردار است که افکت‌هایی نظیر اکسپندر (expander)، کمپرسور و حتی یک ایکولایزر چهار باند را در خود جای داده است و می‌توان آنها را بر کانال‌های ورودی اعمال کرد و هنگام ساخت موسیقی، آنها را بدون هیچ‌گونه تأخیر و فشار به CPU کامپیوتر، به‌صورت کاملاً مستقیم پایش کرد.

کارت صدای استودیویی Connect 6، با دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز، مک، iOS و اندروید سازگار است و همراه با نرم‌افزار‌های Cubase LE و Cubasis LE و کابل‌های USB-C به USB-C و USB-C به USB-A عرضه می‌شود.

Lewitt Connect 6 از اواخر ماه جاری، با قیمت ۲۹۹ دلار، در بازار جهانی قابل خریداری خواهد بود.

منبع: Sound on Sound
مترجم: امیر تولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *