بهترین سازهای مجازی برای طراحان صدا

Best Virtual Instruments for Sound Designers

طراحان صدا و آهنگسازان حرفه‌ای به چیزی بیش از صداهای باکیفیت نیاز دارند. آنها باید طیف گسترده‌ای از نواخت‌ها و لهجه‌ها را در اختیار داشته باشند تا بتوانند به اجرای خود عمق و ظرافت بیشتری اضافه کنند و در عین حال باید بهینگی لازم را نیز در روند کار حفظ کنند. بیایید چند ساز مجازی را مرور کنیم که چنین امکاناتی را به طراحان صدا هدیه می‌دهند.

Native Instruments Komplete 13 Software Production Suite

اگر به دنبال کامل‌ترین محتوای صوتی در قالب یک پکیج واحد هستید، Native Instruments Komplete 13 Software Suite شما را شگفت‌زده خواهد کرد. نرم‌افزار کانتکت قلب این پکیج است؛ نرم‌افزاری پیشرو در زمینه سمپلینگ با قابلیت تولید هر صدایی که بتوان تصور کرد. اما کانتکت تازه شروع کار است؛ این پکیج دارای ۶۸ ساز مجازی و افکت است و بیش از ۳۲۰ گیگابایت محتوا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مهندسین صدا همیشه به نرم‌افزارها و افکت‌های بیشتری نیاز دارند و پکیج Komplete 13 تمام صداهای مورد نظر را با طبقه‌بندی عالی به آنها ارائه می‌کند.
ساز مجازی Native Instruments Komplete 13 Software Production Suite

Vienna Symphonic Library Vienna Smart Orchestra

بانک صدای Vienna Smart Orchestra، ایجاد ارکستراسیون‌های بزرگ و پیچیده را ساده می‌کند و برای تولید تم‌های ارکسترال و موسیقی فیلم بسیار مناسب است. این پکیج شامل صداهای افکتیو نیز هست که برای ایجاد فضاسازی‌های صوتی مناسب هستند. اگر به دنبال یک بسته کامل ارکسترال هستید که به شما اجازه دهد صداهای غیرمعمول و غیرمرسوم را آزمایش کنید، Vienna Symphonic Library Vienna Smart Orchestra را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

UJAM Cinematic Bundle و UJAM Symphonic Elements Bundle

Symphonic Elements و Cinematic با کمک هانس زیمر تولید شده‌اند و امضای استادانه او در تمام سازهای مجازی این بسته‌های صوتی خودنمایی می‌کند. در قلب این دو محصول، Symphonic Elements STRIIIINGS قرار دارد که شامل یک گروه کامل زهی است و صداهای پیش‌فرض آن را خود هانس زیمر طراحی کرده است. Cinematic شامل نرم‌افزار Carbon برای صدای گیتار الکتریک، Beatmaker Genesis برای تولید ریتم و Finisher Neo برای تولید افکت‌های سینمایی نیز می‌شود. STRIIIINGS و Drum Virtual Instruments، در کنار یکدیگر، دایره‌المعارفی از سازهای کوبه‌ای باکیفیت و جملات مرسوم هانس زیمر را در دسترس شما قرار می‌دهند.

Output REV Reverse Instrument Suite

معکوس کردن سیگنال آدیو، روشی مرسوم و امتحان‌شده برای ایجاد حس تعلیق در فیلم است و Output REV Reverse Instrument Suite سازی مجازی است که دقیقاً برای ایجاد این‌گونه صداها تولید شده است. REV از چهار موتور صوتی قدرت می‌گیرد که هر یک رابط کاربری مخصوص به خود را دارند و می‌تواند پدها، سوئل‌ها، جمله‌های ریتمیک، رایزها، پالس‌ها، استاتِرها و صداهای مختلف دیگری را ایجاد کند. این پکیج بیش از ۱۴ گیگابایت محتوای صوتی در قالب بیش از ۱۰۰۰ پریست، لوپ‌های ضبط‌شده پرشمار و گلچینی از سازهای واقعی و صداهای سنتزشده را به شما ارائه می‌کند. Output REV Reverse Instrument Suite برای ایجاد صداهای جذاب و ظریفی که صحنه‌های هیجان‌انگیز فیلم‌ها را هیجان‌انگیزتر می‌کنند، ایده‌آل است.
ساز مجازی Output REV Reverse Instrument Suite

Best Service Elysion

Best Service Elysion یک ساز مجازی پراحساس است که از صداهای روشن و امیدبخش گرفته تا تیره و هراسناک را در خود جای داده است. می‌توان این ساز را یک سینتی سایزر سیمفونیک دانست که کنترل کامل یک ارکستر زنده و پویا متشکل از صداهای سنتزشده، سازهای بادی و زهی را در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از نقاط قوت این بانک صدا، کلکسیونی متشکل از ۲۳۰ تم پیچیده است که طیف گسترده‌ای از احساسات موسیقایی را پوشش می‌دهند. با امکان نواخت ۵ ماژول به‌طور همزمان و گزینه‌های متعدد در زمینه اضافه کردن افکت‌ها، حرکت بخشیدن به صداها و ترکیب سازهای مختلف، Elysion یک بانک صدای ایده‌آل برای موسیقی فیلم‌ است.

EastWest Hollywood Orchestra Opus Edition و EastWest ComposerCloud Plus

بسته صوتی Orchestra Opus Edition با تکیه بر توان صوتی نرم‌افزار شناخته‌شده Opus Player ساخته شده است و یکی از برجسته‌ترین و منعطف‌ترین سازهای ارکسترال موجود در بازار است. هر طراح صدا یا آهنگسازی که در زمینه فیلم یا بازی‌های ویدیویی فعالیت می‌کند، به کلکسیون گسترده‌ای از صداهای ارکسترال نیاز دارد و این بسته با بهره‌مندی از طیف گسترده‌ای از صداهای سازهای زهی، بادی برنجی، بادی چوبی و کوبه‌ای، از حد انتظارات شما نیز فراتر خواهد رفت.
علاوه بر همه اینها، با خرید اشتراک EastWest ComposerCloud Plus می‌توانید به تمام محصولات شرکت EastWest و کلکسیونی متشکل از بیش از ۴۲ هزار ساز مجازی با امکان میکروفون‌گذاری‌های مختلف و کیفیت ۲۴ بیت بهره‌مند شوید.

ساز مجازی EastWest Hollywood Orchestra Opus

Heavyocity Damage 2 Cinematic Percussion Instrument

تمام سازهای مجازی Heavyocity برای طراحان صدا مناسب هستند؛ زیرا صداهایی با کیفیت سینمایی و رابط کاربری ساده‌ را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. Damage 2 نمونه خوبی از این محصولات است. این نرم‌افزار به‌سادگی خطوط کوبه‌ای مناسب با حال‌وهواهای مختلف را تولید می‌کند. علاوه بر طیف گسترده‌ای از صداهای باکیفیت، این ساز مجازی، لوپ‌ها و جمله‌های کوبه‌ای با قابلیت هماهنگ شدن با تمپوی پروژه را نیز به شما ارائه می‌کند. به‌ جای نوشتن تک تک نت‌ها، می‌توانید با Damage 2 به‌طور زنده سازهای کوبه‌ای را نواخته و حس تعلیق را به صحنه‌های مختلف فیلم اضافه کنید. Damage 2 با بهره‌مندی از کلکسیون وسیعی از صداهای ضربه و افکت‌های انتقال (Transition)، یک ساز کوبه‌ای بسیار توانا برای آهنگسازان مدرن و طراحان صداست.

Garritan Personal Orchestra 5

مدتهاست که Garritan یکی از پیشروان عرصه نرم‌افزارهای ارکسترال است و به خاطر سازهای سهل‌الاستفاده و باکیفیت خود زبانزد عام و خاص است. Garritan Personal Orchestra 5 با بهره‌مندی از صداهایی باکیفیت، رابط کاربری ساده و کنترل‌های یکسان برای تمام سازها، بیان ایده‌های موسیقایی را سریع و آسان می‌کند. Personal Orchestra 5 طیف وسیعی از سازهای بادی چوبی، بادی برنجی، زهی، کوبه‌ای، کُر، سازهای کلیدی و چنگ را پوشش می‌دهد. از سوی دیگر، محیط و کاربری آن برای مبتدی‌ها نیز ساده و قابل فهم است.

Audio Modeling SWAM All In Bundle

بیشتر سازهای موجود در این فهرست بر مبنای سمپل‌های باکیفیت سازهای واقعی تولید شده‌اند؛ اما SWAM All In Bundle برای تولید صدای سازهای زهی، بادی چوبی و بادی برنجی به فناوری مدل‌سازی فیزیکی اتکا می‌کند. با بهره‌گیری از فناوری Synchronous Waves Acoustic Modelling، می‌توانید تمام جزئیات صدای ساز را به‌طور زنده کنترل کنید،؛ از جمله موقعیت آرشه برای سازهای زهی، طول لوله و کنترل نفس برای سازهای بادی برنجی و کنترل مستقل انگشت‌گذاری و دینامیک برای سازهای بادی چوبی. اگر نیاز داشته دارید که جزئیات نواخت ساز را در طول یک صحنه از فیلم به دقت کنترل کنید، این پکیج را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

Vir2 MOJO 2 Horn Section Virtual Instrument

نرم‌افزار Vir2 MOJO 2 می‌تواند تبدیل به انتخاب همیشگی شما در زمینه سازهای بادی گردد. علاوه بر صدای سازهای بادی برنجی مدرن، می‌توانید از صدای سه دوره مختلف تاریخی نیز بهره‌مند شوید: Retro یا صدای دهه‌های ۶۰ و ۷۰، Vintage 1 یا صدای دهه‌های ۴۰ و ۵۰ و Vintage 2 یا صدای دهه‌های ۲۰ و ۳۰. هر یک صدای سازهای بادی دوره مربوط به خود را به‌خوبی شبیه‌سازی می‌کنند. می‌توانید با استفاده از ارکسترهای قابل تغییر از یک تا ده نوازنده و سه نوع میکروفون‌گذاری مختلف، حس ساز زنده را به هر یک از قطعات بادی خود اضافه کرده و صدای ارکستر بادی را دقیقاً مناسب با صدای پروژه خود تعریف کنید.

ساز مجازی Vir2 MOJO 2 Horn Section Virtual Instrument

برای هر چیز آماده باشید

در دنیای آهنگسازی فیلم و بازی‌های ویدیویی، طراحان صدا باید همواره صداهای باکیفیت را در دسترس خود داشته باشند. سازهایی که در بالا از آنها یاد شد، به علت قابلیت تولید صدایی بسیار باکیفیت، از سایر رقبای خود متمایز هستند. اما این سازها تنها قطره‌ای از دریای گسترده سازهای مجازی هستند.

منبع: Sweetwater
مترجم: کیان ایرجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *